Wednesday, September 5

Nothing much



Assalamualaikum

Fuhhhhhhh..dah tahap rumah tinggal blog ni. Kalau menulis pun masih relevan lagi ke, ada ke yang masih nak baca blog sendu ni.

Blogger-blogger pun kebanyakannya semua dah beralih ke medium socmed lain. Adalah blogger-blogger tegar yang masih setia untuk menulis menggunakan medium blogger ni  (salute!!). Aku pun sekarang banyaknya update kat IG je. Senang, post gambar sekeping dua pastu merapulah kat situ.

Draft tak payah cerita la, banyak betul cerita tertangguh. Taip-taip, save as draft pastu tersadai la kat dalam draft sampai lemau.

Tapi sayang nak deactivate akaun ni. Walaupun post tak sehebat orang lain, penceritaan pun takde input tapi bila baca balik post-post lama, fuhh macam ni aku rupanya.

Zaman-zaman kuat menyentap, tak puas hati sikit tak kena ngan jiwa mulalah nak melaungkan ketidakpuasan hati ni. Memanjang nak rebel..Hahaha. Tu dululah kot, sekarang acik dah tone down. Dah masuk fasa 3 series ni dah tak kuasa nak melantun-lantun, kalau tak dulu pendapat kau jelah yang betul. Orang lain semua salah.

Kan dah start melalut..

Lagi satu, sangatlah malas nak transfer-transfer gambar dari phone ke pc. Boleh je kalau up entry dari phone, tapi feel tu sama.. Tetaplah nak mengetuk keyboard ni untuk dapatkan feel menulis.

Dan aku rasa bila aku menulis, aku akan start merapu jauh dari tujuan awal penyampaian cerita. Jadi cerita tu akan mengarut dan takkan nampak kaitan dengan tajuk asal (macam sekarang ni lah, tah hape-hape yang aku tulis ni).

Lepas tu ending tak pernah nak senonoh, tengah klimaks cerita tiba-tiba drop macam tu je. Kalau buat movie memang tak pulang modal. Hahaha..

Takpela, sekarang ni kita jadi pemerhati je, sebab seronok baca blog orang yang sentiasa ada idea nak cerita apa.

p/s: Mungkin blog ni akan berkonsep update setahun sekali janji ada jejak


No comments: