Wednesday, November 23

Another stupid scam..

Pagi-pagi bukak emel, dapat ni....

Rakan yang budiman,

Nama saya Jaspal Bindra pengurus cawangan Standard Chartered Bank Southeast and South Asia
i am, 50yrs usia dan berkahwin dengan tiga orang kanak-kanak, saya telah dibungkus urus niaga kewangan yang akan memberi manfaat kepada kedua-dua kita. Sebagai pengurus cawangan bank itu, ia adalah kewajipan saya untuk menghantar laporan kewangan kepada ibu pejabat saya di Timur Selatan dan Asia Selatan

Pada masa yang akhir tahun lepas 2010 laporan tahun, saya mendapati bahawa cawangan saya di mana saya am pengurus, dibuat sembilan juta tiga ratus ringgit kita (₤  9,300,000.00), yang mana pejabat kepala saya tidak adalah sedar dan tidak akan menjadi sedar daripadanya.

Saya telah sejak itu DILETAKKAN dana ini dalam AKAUN CALL escrow tanpa benefisiari. Sebagai pengurus cawangan bank itu, saya tidak boleh terus disambungkan ke Wang ini dengan itu, saya didorongkan untuk meminta bantuan anda untuk menerima wang ini ke dalam akaun bank anda.

Saya bercadang untuk sebahagian 30% daripada dana ini kepada anda manakala 70% hendaklah disimpan bagi pihak saya dan pegawai teknologi maklumat saya. Saya perlu memberi jaminan kepada anda bahawa tidak ada risiko yang terlibat dalam Perniagaan ini. Ia akan menjadi pemindahan Bank-Bank.

Semua yang saya perlukan daripada anda adalah untuk berdiri sebagai pendeposit asal dana ini. Jika anda menerima tawaran ini, saya akan menghargai tindak balas tepat pada masanya anda diberitahu bahawa saya akan menghantar anda semua dalam rumah maklumat yang akan membantu anda memohon prosedur pemprosesan pemindahan wayar pentadbiran.
Dalam hal ini, mengenai ingin anda untuk menghantar maklumat berikut kepada saya melalui alamat e-mel di bawah untuk sebab-sebab keselamatan e-mel:
NAMA PENUH ANDA ..................
ALAMAT PENUH ANDA ....................
NOMBOR TELEFON LANGSUNG ANDA .........
PENGENALAN ANDA ..................................

Terima kasih kerjasama dalam jangkaan,

Encik Jaspal Bindra.


p/s: Konon hantar emel dalam Bahasa buat org percaya. Tapi janganlah direct guna google translator. PEJABAT KEPALA?? apakah itu?..


No comments: