Friday, October 21

demand kalah diva

 
  • tido nak sedap, kipas wajib tala ke muka dia.
  • makan pun sama, kalau tak setambun dalam bekas dia tak nak makan.
  • minum nak air dari freezer ok. yang ni baru semalam aku nampak perangai dia, lepas bagi dia makan still nak memekak lagi. sorry aku nak layan, dah bagi makan nak apa lagi kot. masa aku baru lepas minum, dalam cawan ada la balance lam setengah cawan lagi. sekali dia naik atas meja, minum dengan berseleranya. aku dah tergelak-gelak. panggil shawal suruh tengok perangai kucing kesayangan dia ni. dia lagi tambah air dalam cawan tu. licin. aku lak dah macam marah budak-budak."kau kencing malam ni siap!"
  • sebenarnya dia ni stray cat kat bawah flat aku, tapi pembersih. telinga tak kotor langsung walaupun tak pernah mandi.
  • dia dah aim kitorang since mula-mula basuh rumah lagi. lepas tu bagi makan kat luar, masuk dalam rumah. lepas tu merasa tido dalam rumah. terkini, dah ada bilik sendiri. BILIK ye, bukan spot kat mana2 untuk dia tido. Sekarang ni, bilik tamu kat belakang dah rasmi menjadi bilik kucing itam ni.
UPDATE 20/10/2011
  • nama Melayu Pak Itam, nama omputih Black Panthera...
  • malam tadi beliau mengalami kejelesan melampau sebab Shawal bawak masuk adik baru, Zorro. (haish, baru 3 bulan duduk sini dah ada 2 belaan)
  • stray cats kat kawasan rumah aku ni semua bersih-bersih, gebu2.

No comments: