Monday, August 29

salam perantauan.

Korang semua mesti mood raya dah meluap-luap kan? Almaklumlah, masing-masing dah sampai ke kampung halaman yang tercinta. Ececeh..Well, aku still lagi kat opis. Nak menyiapkan mana-mana kerja yang tertangguh. Kalau simpan sampai cuti raya mau krem tangan ni. Jadi sebelum dapat penyakit baik setelkan mana yang patut. Lagipun tahun ni raya dengan in-laws jadi klimaks nak raya tu tak rasa. Dah in-laws pun duduk KL jugak kan. Celah mana nye aku nak eksejeret?

Pagi tadi naik komuter sangatlah heaven. Tak penah-penah dapat duduk tapi pagi tadi kalau boleh baring memang aku baring dah. Tapi nanti orang cakap aku sakit mental lak. Kalau ikutkan rasa malas je nak masuk opis, pagi tadi hujan bukan main lebat kat area rumah aku. Lagi la nafsu nak tidur tu membuak-buak. Tapi memikirkan hari ni bos dengan baik hati bagi we'olls half day (tinggal 3 orang je) jadi rajin-rajinkanlah masuk opis ye. Kalau aku tak datang, nanti tolak cuti sendiri pulak. Rugi-rugi.

Petang karang nak gerak balik Melaka. Rumah nenek Shawal. Harap-harap plan berjalan seperti yang telah dirancang. Jangan ada yang buat pasal sudah. Janji lepas Zohor dah nak Maghrib baru nampak batang hidung. Memang aku kensel balik Melaka.

Last but not least, SALAM AIDILFITRI kepada semua. Selamat menikmati ketupat, rendang, lemang.

No comments: