Monday, August 15

cerita puasa di hari minggu

ceh, bunyi macam jauh nau puasa. padahal kat kampung pandan je. cerita macam kat oversea.weekend lepas aku ada kelas. hari sabtu kelas sampai malam lak. dalam erti kata lain kitorang berbuka puasa ramai-ramai dalam dewan kuliah.

alhamdulillah, rezeki hari tu murah betul. mula-mula lecturer belikan kitorang makanan berbuka (korang ada??) read: maaf kalau tiba-tiba ada unsur riak di situ. tapi namapun murah rezeki, lecturer terus belanja je. aku siap tapau belen nasi ayam yg tak berusik. yela bulan puasa tak baik membazir kan. harap-harap lecturer aku tu turut seorang yang pemurah dalam memberi markah assignment dan yg seangkatan dengannya. AMIN!!

zaman belajar kat poli dulu pun tak merasa berbuka nasu bungkus ramai-ramai kat lecturer hall. takat berbuka ramai-ramai dalam bilik pernah la.well, kalau dah tua-tua nanti boleh jadi modal bercerita kat cucu cicit..

"granny dulu2 buka puasa nasi bungkus dalam dewan kuliah je" (apa yang kau merepek ni lahanat).

tapi hari ahad sangatlah tak best. sebabnya lagi setengah jam nak berbuka tiba-tiba diserang penyakit hakiki kaum perempuan ni. sedih tau. kalau setengah hari lagi takpe la jugak. ni lagi setengah jam, dah siap hidang segala macam makanan berbuka. ni dah kali kena situation mcm ni, sebelum ni dah pernah kena. masa tu puasa ganti, pun dah siap standby makanan untuk aku berbuka.sekali masuk toilet hancur musnah harapanku

tu je nak cerita. ayat pun macam sampah..tata

p/s: nak kongsi cerita tentang hidup baru tapi masi belum sampai seru.

1 comment:

aliaaroslan said...

masa aku kat upm dulu pon ada jugak lecturer yang baik hati belanja kitorang makanan berbuka.. memang murah betul rezeki diorang kan. aku takat nak belanja student aku makan gula-gula aje lepas..