Thursday, June 30

tiba-tiba rasa macam tengok cerita melayu kat wayang..

Semalam aku sibuk-sibuk update status kat facebook nak pi tengok Transformers 3. Tiket dua minggu sebelum dah open for booking, dan kebanyakan seat dah sold out. Ofkos la nak membangga jap sebab dapat jadi golongan terawal tengok movie yang dinanti-nantikan seluruh umat manusia. Shawal lagi la keterujaan melampau, siap cakap meremang-remang bulu roma bila tengok trailer kat youtube..Aku pun cakap, jangan letak expectation tinggi sangat.

Rupa-rupanya masin mulut aku. Frankly said, walaupun aku bukan kipas-susah-mati Transformers, tapi aku follow the movie since episode 1 lagi kot dan aku rasa inilah episode yang paling mengecewakan. Tiba-tiba rasa duration 2 jam setengah tu macam lama gila sampai aku dua tiga kali tanya kat Shawal bila nak habis, bila nak habis. Yang Shawal siap pi toilet lagi. Kalau yang sebelum-sebelum ni mane nye pakcik tu nak pi toilet di tengah-tengah perjalanan cerita. Sanggup tahan sampai sampai terkepit-kepit.

Bak kata salah sorang kawan aku, Megatron hati ada taman, kena ayat dengan chicks sikit terus sentap. Dipendekkan cerita, semua macam tak kena.

p/s: Mujur tak pi tgk yang 3D kalau tak mesti menyesal berganda-ganda

No comments: