Sunday, December 12

uhukk..uhukk..

demam secara tiba-tiba, bangun-bangun pagi tadi suara dah takde, lepas zohor dah start batuk berkahak dan sekarang kepala aku dah berpinar-pinar, badan pun dah panas. tengok skrin pun dah nampak bintang-bintang.

tapi adalah malas nak pi panel. sebab services macam haram. nama je klinik swasta, tapi nak menunggu turn masuk wat check up kalah klinik kerajaan. lepas tu clinic assistant semua muka bajet bagus. lagi-lagi ada sorang tu, dah muka macam pisang, pastu nak kelat-kelat muka segala. eh, korang tu CLINIC ASSISTANT je kot, bukan nurse. nak wat injection pun tak boleh. kalau sakit boleh jadi lagi sakit tau tengok muka macam tu. tapi terpaksa pi ke situ sebab itulah klinik paling dekat dengan rumah.

dan doktor kat situ pulak sekadar nak duit je kot. dah tak brape komited buat kerja. termometer pun letak sebatu dari aku, mana nak dapat accurate reading. tiba-tiba cakap 'ok, awak punya temperature dah turun'.padahal badan panas macam api time tu, kepala siap gigil-gigil dahla aku yang kena bagitau apa yang aku sakit. tulis sikit2 bagi prescription ubat lepas tu cas puluh-puluh (mujur company yang bayar).

lagi satu, kalau aku MC kang ada yang kat opis pot pet pot pet macam radio rosak. tak boleh MC la, sakit sikit pun takkan nak MC. habis tu, yang  bercakap tu sambung-sambung MC takpela kan.

Cerita kali ni macam takde motif, sebab kepala tengah weng. Nak makan ubat, lepas tu tido. Esok kena kerja. Aku kan pekerja yang berdedikasi, hidup matiku hanya di opis (bluerggghhh)....

No comments: