Thursday, November 25

lets help them

Hello everybody!! setelah seminggu aku terkurung di kolej akhirnya dapat kembali ke jalan yang benar hahaha. lega sebab final exam sudah selamat ditempuh. result belakang cerita. takdela nak feeling-feeling dapat 4 flat segala. cukup dapat sambung for the next sem pun jadilah.

Sebenarnya nak cerita pasal ni. Beberapa bulan yang lepas, aku dh tak ingat whiskas ada buat kempen untuk tolong stray cats. Just sms ke nombor yang diorang bagi lepas tu diorang akan bagi 2 pek makanan kucing yang selalu jual kat kedai2 tu. Aku nampak advert tu dalam paper kot.

Aku ni kan pecinta kucing, so tak tunggu2 dah terus sms. Alah, lima posen je kot. Lepas tu aku kena tunggu dalam masa 6 minggu untuk dapatkan sampling tu. Sampai aku sendiri pun lupa.

Dua hari lepas, masa tu aku kat kolej lagi, Shawal cakap diorang hantar pek sampling tu. Malam lak tu. Akhirnya ini lah yang aku dapat.


dapat 2 paket makanan kucing + buku pasal penjagaan kucing

inside the book

Aku suka dengan idea whiskas ni. Sebab selalunya org akan buat kempen pasal tolong anak-anak yatim la, tolong org2 yang tak berumah la. Tapi kalo stray cats ni, takde orang nak kesah pun. Manusia, tuhan bagi akal untuk cari jalan nak survive. Boleh cari kerja ke, ape ke. Tapi macam kucing-kucing ni, ada ke jawatan kosong untuk kucing?

Kalau tengok kat kedai-kedai makan, bersepah stray cats ni. Pernah depan mata aku kucing baru lepas makan kat gerai kena gelek. Macam, kau baru lepas makan tengah rehat-rehat tiba kena langgar dgn benda besar. Masalahnya, bukan nya kucing tu melompat tiba-tiba. Elok je jilat-jilat bulu kat tepi jalan. Orang yang melanggar tu bodoh nak mampus. Hah, kan dah emo tetiba aku ni.

Dan kalau lah aku ni kaya macam Siti Nurhaliza tu, aku nak beli tanah pastu buat rumah kebajikan untuk kucing-kucing terbiar ni. Takde la asyik nak kena langgar je.

Last but not least, ni lah belaan kitorang. Nak kata terbiar tak jugak, tapi tak bagi masuk dalam rumah la. Makan selesa, Shawal siap belikan bekas makanan dia lagi. And we call him 'Tuah'. Sebab dia memang bertuah la jumpa kitorang. Hihi


si jantan yang pondan

No comments: