Sunday, April 4

.: hampir pulih :.

alhamdulillah, perasaan yang tunggang langgang sebelum ni hampir pulih sepenuhnya..yang pergi tetap pergi..hanya kiriman doa yang dapat penyambung antara aku dan arwah.apa yang buat aku bimbang adalah keadaan mak.semalam pagi-pagi mak dah call menangis-nangis mengadu cakap yang dia terasa sunyi..sedangkan aku yang sebulan sekali balik terasa sangat-sangat kehilangan arwah, apatah lagi mak yang mengadap hari-hari arwah sampai hayat terakhir arwah..lagi la dua tahun kebelakangan ni arwah memang terlantar dan mak la yang uruskan makan minum kencing berak dia..and i'm very proud of her..honestly to said, aku rasa tak semua wanita sanggup berada dalam keadaan macam tu..tak semua okeh.dari saat diorang kahwin sampailah ke akhir hayat arwah, macam-macam dugaan dia dah tempuh..dan mak tetap tenang..malah, masa arwah meninggal mak takdela menangis mengongoi..masa doktor cakap arwah mmg dah takde harapan untuk pulih, wajah mak terlalu tenang..mak cakap "kalau dah sampai masa dia, kita biarkan dia pergi dengan aman.jangan seksa jasad dia". dan aku harap mak akan terus punyai kekuatan itu sampai bila-bila.

p/s: aku juga harap aku punyai kekuatan dan ketabahan seperti dia

No comments: