Thursday, March 11

.: Jangan bagi aku nampak muka kau lagi mangkuk… :.

Hish, hangin betul aku kalau perangai manusia macam hampeh ni..



*8jam sebelum…di tempat kerjaku

Tengah aku sedap-sedap duduk di kaunter sebab menggantikan staff yang jaga kaunter tu pergi minum jap, datanglah sorang mamat despatch ni. Muka dahla blur-blur semacam. Bagi salam pun tidak, terus-terus serbu tanya direction. Dia tanya satu department ni. Nak hantar barang. Kalau nak tau tempat kerja aku ni kalah pagar sesat. Kalau first time datang sini sure ah sesat. Sedangkan aku masa report duty dulu pun menggagau.

So, berbalik pada cerita mamat despatch ni. Department yang dia tanya tu takdelah jauh mana pun. Memang betul-betul sebelah dengan opis aku. Sebagai seorang staff yang penuh dedikasi aku pun jawab dengan penuh sopan santun, “keluar dari pintu ni, belok kanan”. Siap tunjuk-tunjuk dengan jari lagi. Dia diam, pastu dia sebut lagi nama department tu. Aku jawab benda yang sama. Dah memang situ je tempatnya kan. Takkan la aku nak bagi direction lain plak.

Aku cakap la..”ni library, tempat awak tanya tu kat sebelah jer”..tiba-tiba mamat tuh nak hangin, bising-bising cakap dah puas pusing tak jumpa. Buat muka taik pastu blah bodo macam tu je. Dahla “terima kasih” pun tak cakap. Eh, Hello yang aku bagitau tadi pe? Takkanlah kau baghal sangat sampai aku cakap “BELOK KANAN” kau super lembab nak faham.

Aku ni bukan la Diva sangat sampai orang nak tanya pun tak boleh. Kalau orang tanya cara elok, elok la aku jawab. Tapi kalau macam ni perangai, sorry la aku nak entertain kalau kau datang lagi sekali. Mujur aku tak tau sape bos kau , kalau tak siap la kau..

Agaknya kalau aku usher dia, bentang karpet merah sampai ke department yang dia cari tu baru nak puas hati kot.

p/s: actually nak berblog dari tadi, tapi memandangkan kat opis semua benda kena block so kena la tunggu balik umah.

1 comment:

SueGinola said...

Hheheheh...Sabo...Gitula kaedahnye manusia zaman sekarang...no manners kata omputeh gitu...