Tuesday, May 12

anak buah suami saya...


*abaikan kaki dibelakang itu


Nama : Aimi Marissa Adlina
Umur : 2 thn 3 bulan (tapi bila anda tanya dia akan jawab 4 thn...ntah sape yg ngajor)

Tiap2 petang bile pulang dr keje,beliau brtggung jwb menjadi penyerah kunci kpd saya (umah kt KL jgnla men tggl2 pntu trbukak)..

Apabila saya masuk, beliau akn mengekori saya ke bilik dan dgn sesuka hatinya membuka almari saya dan mencari my music box (tmpt simpanan brg2 kemas saya)..materialistik sket bdak nih...

Kalau x dpt, beliau akan merayu2 sehingga dpt music box itu..dan beliau akn melayan perasaan apabila mendengar alunan muzik dr music box...

Amat petah berkata-kata (kdg2 x phm pon pe yg die bebelkan)....

Suka berkelakuan seperti org tua...pernah sekali tu:

Loc: Umah nenek mentua saya..
Kami sedang menikmati makan tgh hari di atas lantai..boleh plak die dtg pastu tepuk2 blakang sume org lalu berkata..''makanlah'' (bayangkan makcik2 tuan rumah menjemput tetamunya makan)..x ke tergelak kt situ..

Menyebut perkataan butterfly menjadi buttersepelai...lion berbunyi LION (saya 'bold'kan perkataan ini kerana sebutannya agak dalam dan berbunyi ke'filipina'an sket).

Sangat gemar ais krim Malaysia berperisa jagung...boleh kata dlm sehari 3-4 btg boleh diabiskan.

Suke boikot atuk die..time nak balik die akn salam sume org..tp bile soh salam atuk die (a.k.a my FIL) die wat tatau..

Suke tgk AF (haih,kecik2 pon da pandai)....

Pantang kehilangan bantal busuknya..boleh mrengek dr pg smpai ke mlm kalo x dpt bantal busuk die tu..

Pantang tgk budak lelaki..mule2 la dtg flirty nya (kecik2 da pandai tuh)..

Hmm..itulah Aimi yg suami saya syg sgt (kdg2 jeles gak)...

p/s :Saya pon syg gak...sementara kami xde cahaya mata sendiri...

No comments: