Monday, October 18

selepas bajet

confirm hari isnin berlambak gila kerja. scanning selected newspaper articles dh macam nak tulis novel. kalau sebelum ni buat benda tu semua pukul 11 paling lambat la tuh nak siap. ni tadi, pukul 1.30 baru siap. burn waktu tidur aku. sekarang ni dh ternganga-nganga macam buaya depan PC.

untuk information uolls, officer-officer kat tempat aku ni kemanjaan skit. hari-hari nak kena bagi artikel2 dalam surat khabar yg berkaitan kat diorang. padahal bukan baca mana pun. buat semak emel je. hari ni, hambik. 10MB aku bagi..hahaha..penuhla inbox korang. yela, kalau tak distribute karang bising.

punya bersemangat nak siapkan newspaper cutting (term yang kitorang guna) sampai ngan aku sekali wat fotokopi. kalau ikut mmg bukan kerja aku. tapi memikirkan pembantu am yg selalu buat kerja ni kena buat kerja lain yg lain penting atas arahan bos besar, maka aku dengan rela hati buat fotokopi.

lagipun senang, dibuatnya satu hari dia tak masuk opis ke, xdela aku tergagau-gagau nak buat. memang ada org lain yang akan buat. tapi mengharapkan orang lain tu buat, silap-silap sampai la ni pun tak siap-siap lagi. sedangkan hari-hari biasa setakat 20 page pun nak masuk lunch time baru nak siap. ni lagikan pulak 70 - 80 page.

nak jadikan lagi kelam kabut, sat lagi org-org audit nak datang.ishh.lagilah serabut..time ni la nak kena buat itu ini.

ok,perut dh berbunyi..aku nak cari pe yang boleh dikunyah kat pantry..

tata..

No comments: