Sunday, October 3

my first photoshoot

Alhamdulillah, selesai gak sesi photoshoot aku yang pertama. Mula-mula nervous, yela tak penah-penah amik gambar org kawen (kalau sebelum ni pun sekadar snap-snap bongok je) tiba-tiba aku ngan shawal menjadi main photographer untuk majlis bersanding kawan aku.

Tapi, mujurlah 1st photoshoot aku adalah kawan-kawan kitorang sendiri, jadi perasaan nebes itu agak berkurangan. Dan thanks kepada perantin yang pandai bawak diri, tak payah soh posing pun korang dah siap posing awal-awal. Snap gambar sampai gigil-gigil tangan, kamera bukan stok comel-comel, ni kamera kalau baling orang pun confirm pitam.

Dari pagi bawak ke petang, awal-awal pagi memang banyak idea keluar tapi bila dah separuh hari aku blank kejap. Dengan situasi yang boleh buat aku patah pinggang, dengan jemputan pihak pengantin yang agak susah nak bagi kerjasama (almaklumlah makcik-makcik) maunya tak meroyan kat situ. Even pengantin pun naik meroyan. Baru aku tau jadi photographer bukan sekadar snap gambar, dia kena control situation untuk pastikan diri dia sendiri dapat shoot yang cantik. Patutlah ada sesetengah photgrapher charge ribu riban untuk satu sesi.

Dan alhamdulillah, feedback yang memberansangkan dalam fb aku membuat kan aku trus bersemangat nak jadi jurugambar org kawen ni..

p/s: sape2 mau service carila aku huhu..

No comments: