Wednesday, May 19

.: kembali ke pangkal jalan :.

hai, kawan-kawan!
err...pe nak tulis ni.nampak sangat la otak da beku mengalahkan daging beku setelah sekian bepemergian untuk seketika..aku pi mana, alah tak pi mane pun.de je kat dalam mesia ni.lagipun aku kan dah kena warn dengan PTPTN nak blacklist ke oversea sebab tak bayar utang diorang (eleh, kecoh).sekadar menjadi pelajar asrama buat sementara.duit nuffnang pun tak gerak..hehehe..

aku baru je abis jawab final exam.alah,tiga paper je pun.tapi memandangkan tak nak gangguan (kononnya) duduklah kat asrama kolej tempat aku belajar tuh selama 5 hari.hurrmm...best jugak sekali sekala duduk asrama ni, teringat balik zaman muda mudi di poli dulu..environment kat kolej tu pun lebih kurang kat poli je, bilik pun saiz ala-ala sama je..tapi yang tak tahan katil dia sangat la bising,pantang gerak sket...'KREOOKKKK'..seram lak, aku dahla berbadan dua  ,dibuatnya runtuh katil tu tak ke naya kena bayar ganti rugi.sangat ngeri oke.sampai kalo nak beralih tidur pun kena hati-hati gila.mujurlah aku tido katil bawah (katil double decker).kalo tido katil atas mau penyek rumet aku.husband I, tak heran pun kena tinggal.berjimba ria bersama-sama rakan adela..siap repeat tengok wayang berhari-hari tuh..

bercerita pasal exam, aku rase agak lama aku tinggalkan zaman blaja ni..mau dekat 3 tahun..so,when it goes to an examination (hahaha..terspeaking la plak)..memang nak pitam..duduk pulak dalam bilik dingin beku selama berjam-jam makin la pitam..majoriti mase jawab exam tu, ramai yang kuar awal..dan aku di antara mereka-mereka itu..dok dalam hall tu lame2 pun bukan dapat jawab pon (sape soh study last minute)..balik bilik tido lagi bagus.cari ilham(kononye la kan).hahaha..pastu esok tadek paper, sambung tido sampai lebam..rumet aku sume jeles sebab diorang amik lima paper..jangan marah.itu pun salah satu sebab kenapa aku nak duk kat hostel..tadek gangguan bila nak tido..kalau kat umah, macam-macam nak pikir..tu blum kena pikir yang laki aku mintak bukan-bukan.ade ke malam-malam buta soh masak megi..yang lain-lain anda cari la jawapannye sendiri..hahaha..

tapi, sekali-sekala duduk jauh ni pun best gak..terasa macam zaman-zaman bercinta dulu you..sms 24 jam..kalo lambat reply sket siap tanya npe lambat reply.)yela, kat umah tadeknya bleh buat mcm tuh, gilo ko kalo laki baring kat seblah nak men sms gak..wat bil aku kena bayar lebih jer..pastu siap pi dating lagi mase hari aku tadek paper.kat taman seyh,hahaha tak tahan..yela, dulu tak brani nak dating kat taman.kena cekup sia-sia je.dating pu kat mall je..skrang brani cekup, I tunjuk kad kuasa I (gila berlagak)..bila lagi nak guna kad tu kan?dahla mase parking kat taman kete seblah tu aku ingat tadek org..rupa-rupany ade projek di dalamnya...dhla ngah panas terik, tahan korg beromen dalam kete tu..kot ye pun tak tahan carilah bilik..

exam pun dah abis, dapatla rehat sebulan ni..rehat belajar la.keje tetap keje..ni pun demam secara tiba-tiba (agaknya terkejut tengok soalan final)..nak makan ubat nak tido..


Good Nite All..Sweat Sweet Dream..

No comments: