Monday, April 12

.: wajib ada :.

aku bukanlah blogger yang fofuler..list follower pun ada 6 je tak gerak-gerak dari dulu..isk3x.ok stop jgn mengarut..sebenarnya bagi aku kau femes atau tak, tapi sebagai blogger wajib ada benda alah nih..

No. 1# PC/ laptop
yela, kalo takde PC or laptop cemana ko nak berblogging kan..takkan nak pi cyber cafe tetiap hari  (terutama kepada blogger tegar).kaya la tokey cc tuh.PC kat opis pun boleh (but be carefull aaa.. when your boss around, hehehe...)

No.2#streamyx/broadband/wifi
Apalah guna laptop rege ribu-ribuan ringgit tapi takde internet connection kan?lagi-lagi kalo anda ni blogger yang aktif.sentiasa mempunyai idea-idea baru.dalam sehari tu mampu tulis pat lima entri.paling selamat sediakan la broadband di dalam handbag anda ye ladies..dan kalau yang jenis slalu travel sana sini pastikan tempat itu sangat cemerlang coveragenya.tapi pada anda yang tiada mempunyai apa-apa kekangan di ofis seperti saya insan yang malang ni (iye, tmpat keje I sume benda-benda lagha nih kena block..sangat sakit hatiku ini) gunakanlah sebaik-baiknya kemudahan yang ada itu hihihi..kalo dari pagi sampai petang mengadap data je sakit jugak otak kan???Tak pun sambil-sambil lepak di mamak, gunakanlah kemudahan wifi mereka dengan seikhlas hati..

No.3#Kamera
Ni khas untuk mereka-mereka yang ske letak gambar sebagai penyeri entri..pastikan anda memiliki kamera,sama phone yang berkamera atau kamera digital. tak kesah apa brand janji bila snap kuar gambar bukan kuar benda lain.Mahal atau murah kamera itu tak jadi hal janji korang ade skill men'snap' gambar okeh..


Sekian sahaja tips dari akak. Kita jumpa lagi di lain rancangan.

:: mintak maaf, otak agak mereng sedikit hari ini kerana terlanggar pintu hingga mengalami gegaran pada 6 skala richter ::

2 comments:

lavidalabelle said...

huda,
femes tu belakang citerlah. asalkan ada org baca pun ok. lagipun biasanya ramai yg suka follow silently.

;)

Huda Ramlee said...

belle,
u're right bebeh
yg penting niat utk berblog itu..

('',)...