Thursday, August 13

.: tua :.

saya,
menjadi seorang isteri ketika usia belum menjelang 22..
di pejabat, bergaul dengan mereka2 yang selayaknya digelar makcik/ mak tetapi dipanggil 'akak'..
kehidupan hanya berkisar ttg kerjaya dan rumahtangga..
hari2 buat rutin yang sama..
ah, terasa diri ini sudah tua..
manakan tidak, ramai yang beranggapan usia saya 25++ (sedih giler, padahal 23 pun belum lagi)..mereka yang 'kakak' dari saya pun panggil saya kakak, sumpah mcm nak menangis time tuh gak..
encik suami bilang, 'kau nampak tua sebab kau gemuk'..betul ke gemuk boleh menampakkan kita tua??
tapi, mungkin juga, pakai baju dah tak boleh mcm dulu..xkan nak pakai slim cut sedangkan kaki kau berketak2 mcm batang balak..xkan nak pakai baju yang berpotongan sedangkan lelemak bertampal di sana-sini..lagipun saya ni isteri orang, kalo single lagi tu mungkin boleh belasah je kot..
bila pulang ke kampung, bukak almari mesti depresi sebab tengok baju-baju bersaiz M masih tergantung..konon nak jadikan pembakar semangat untuk kurus, tapi tak pernah terbakar pun lelemak ni..*sigh* (mengeluh panjang) -_____-... mungkin zaman kurus dah berlalu dan fikiran saya semakin tua dari usia hmmmphhhh...(mengeluh lagi)..

tapi penat jugak bwk beban 83kilo ni bila saiz kaki masih lagi 5/6...

p/s: rindu zaman 'nakal' dulu2

No comments: